نقش جهان

رویکردی نوین به عمران و معماری ایرانی اسلامی

نقش جهان

رویکردی نوین به عمران و معماری ایرانی اسلامی

این وبلاگ توسط جمعی از دانشجویان رشته های عمران و معماری دانشگاه های تهران، صنعتی امیرکبیر و... راه اندازی شده است و تلاش خواهد کرد تا در جهت احیا و بازتعریف معماری اسلامی ایرانی حرکت کند . و به نقد و آسیب شناسی وضعیت معماری کنونی در ایران و جهان اسلام بپردازد.

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

چشم آن داشتیم که میدان امام حسین (ع) و خیابان انقلاب و میدان آزادی، که محوری فرهنگی است و دنیا بدیلی بر آن ندارد و شاهد حوادث و وقایع بسیار بوده است؛ پژواک معماری اسلامی ایرانی را پرطنین کند و آنچنان معماری شود که چشم همه دنیا بر سراپرده آن خیره شود...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۲ ، ۰۰:۳۵
مهدی نادری


از کلیه ی عزیزانی که تمایل به همکاری در وبلاگ نقش جهان را به عنوان نویسنده دارند، درخواست می شود مشخصات خود را به آدرس ذیل ارسال نمایند. خوشحال می شویم تا از قلم مفید شما در این وبلاگ استفاده کنیم.

mahdi.labbaik@gmail.com


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۲ ، ۲۳:۱۸
مهدی نادری
مسجدی ساده و بی تکلف خراب شد و حالا به مدد معمار غربزده و مدرن اندیش آن، طرحی برای آن درانداخته شد که به اذعان عموم، بیشتر شبیه یک مجتمع تجاری لوکس و فشن است تا مسجد!
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۲ ، ۲۳:۰۹
مهدی نادری
آثار و اماکن متبرکه اسلامی در حال محو شدن از جهان است؛ اما مسیحیان تلاش کردند آثار خود را حفظ کنند و مسئولین شهرسازی رم، هرگز اجازه ندارند در ۱۰ کیلومتری واتیکان مکانی بلندتر از واتیکان را بسازند. اما در مکه، مکان مقدس مسلمانان جهان چه فاجعه فرهنگی – تاریخی در حال انجام است؟!
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۲ ، ۲۳:۰۵
مهدی نادری