نقش جهان

رویکردی نوین به عمران و معماری ایرانی اسلامی

نقش جهان

رویکردی نوین به عمران و معماری ایرانی اسلامی

این وبلاگ توسط جمعی از دانشجویان رشته های عمران و معماری دانشگاه های تهران، صنعتی امیرکبیر و... راه اندازی شده است و تلاش خواهد کرد تا در جهت احیا و بازتعریف معماری اسلامی ایرانی حرکت کند . و به نقد و آسیب شناسی وضعیت معماری کنونی در ایران و جهان اسلام بپردازد.

طبقه بندی موضوعی

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز اسلامی فنلاند گفت: با مذاکرات صورت گرفته با دولت فنلاند ساختمان مرکز اسلامی فنلاند نخستین ساختمان دارای مناره و گنبد و با معماری اسلامی در این کشور احداث می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مجید بهمن پور در دیدار با آیت الله علوی گرگانی با اشاره به راه اندازی و فعالیت مرکز اسلامی فنلاند اظهار کرد: 25 سال پیش به فنلاند مهاجرت کردم و در آن زمان فقط 3 نفر شیعه در این کشور بود.

رئیس مرکز اسلامی فنلاند با بیان اینکه با همکاری و مساعدت سفیر وقت در آن زمان توانستیم مرکز اسلامی را در فنلاند راه اندازی کنیم، افزود: با مذاکرات صورت گرفته با دولت فنلاند ساختمان مرکز اسلامی فنلاند نخستین ساختمان دارای مناره و گنبد در این کشور احداث می شود.

وی با بیان اینکه هیچکدام از مراکز اسلامی کشور فنلاند ظاهر اسلامی ندارند، تصریح کرد: تلاش ما براین است تا با تامین منابع و اعتبارات لازم نخستین مسجد فنلاند را با معماری اسلامی در این کشور احداث کنیم.

بهمن پور با اشاره به برنامه های مرکز اسلامی در فنلاند خاطرنشان کرد: در ماه محرم سال گذشته با وجود مسائل و مشکلات مالی جدی مراسم عزاداری ابا عبدالله (ع) را به مدت 14 شب و با حضور هزار نفر برگزار شد.

رئیس مرکز اسلامی فنلاند با اعلام این خبر که برای نخستین بار در کتاب تعلیمات دینی اسم اهل بیت (ع)آورده شده است، گفت: همچنین در این مرکز کلاس های قرآنی را برگزار کردیم.

انتهای پیام/ ب

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۳
مهدی نادری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی